19/11/2019

SVE IMA SVOJ...PRVI PUT_zgmomo


SVE IMA SVOJ...PRVI PUT_zgmomo

radio, snimio, teh. obradio i malo, probao_zgmomo

Prvi put, kao nešto, što se desilo, što si pokušao, probao, učinio... 
Prvi put, kao nešto, što si napravio bez prethodnih iskustava, proba, pokušaja... 
Prvi put, kao stjecanje novog iskustva, saznanja, znanja... 
Prvi put, kao odlučnost, hrabrost da se upustiš u nešto novo, nepoznato, nedoživljeno... 

Bila mi moja majka neki dan preko vikenda kod mene, da vidi mene, svog sina, da posjeti svog unuka, praunuke, da uživa u toploj obiteljskoj atmosferi i poznoj starosnoj dobi. I majka, kao i svaka majka, bez obzira što ju uvijek dočekujem u "punom pansionu" gdje samo mene gleda kako radim, kuham, pečem, poslužujem, gostim, dok ona uživa u ambijentu, razgovorima, delicijama, obiteljskoj ljubavi. No, moja majka uvijek dođe s kolačima, ili ih pravi kod mene, kako bi počastila nas, svoje drage članove obitelji. I tako, i ovaj put, pravi ona štrudlu od jabuka koju svi vole, kapelačku, pa i ja, iako mi kolači nikad nisu u životu ništa posebno značili. Napravi ona štrudlu, "ugušiše" se svi u njoj , oblizujući prste... 

Tada rekoh sebi i njima, pa, napravit ću i ja tu štrudlu sam, bez ičije pomoći, PO PRVI PUT U SVOM POZNIJEM ŽIVOTU...za sve vas. 
Priznajem, imao sam cijeli život moju majku, veći dio života moju najdražu, pa kud ću da se "petljam k'o pile u kuč'ne", štob' rekla moja predraga baka, pored njih dvije majstorice. Ali, evo, odlučno, hrabro, s punom voljom i željom, pribavih sve potrebne sastojke, stavih ih pred sebe i, po sjećanju, gledajući ponekad majku, kako je to radila, krenuh u posao. Ma, napravit ću ja za sve moje najmilije, PO PRVI PUT, SAMOSTALNO U MOM ŽIVOTU, I TU ŠTRUDLU OD JABUKA, koja podsjeća na djetinjstvo, Kapelnu, voćke jabuka u bostanu, šporet na drva i rernu u kojoj smo ju pekli...

I evo, mojih ruku djelo...MOJA PRVA ŠTRUDLA OD JABUKA, za moje najmilije...ne budite previše kritični! Ponosno im, još onako vruću, odnesoh u njihov stan, i da ne pričam kako film ide dalje. Vraćajući se u moj stan, ponosno, pogledah prema gore (gdje obično gledam samo kad pada kiša) i rekoh,

kažu mi, oni koji vjeruju, da TI VIDIŠ MENE I NAS TAMO, NEGDJE, OD GORE...DA SI PONOSNA I DA PAZIŠ NA NAS, a ja kažem, OTIŠAO BIH UMJESTO TEBE, "TAMO GORE" samo da TI MOŽEŠ DOĆI DOLJE i pojesti barem jednu moju, samostalno napravljenu štrudlu od jabuka... 

Morao sam ovo napisati, iskreno, otvoreno, bez suzdržavanja, bez samozatajnosti... 

Mojim najmilijim... 









UGLAVNOM, PUNO TOGA IMA I SVOJ...DRUGI PUT.... 

Zagreb_27112019 

radio i snimao_zgmomo 

Kod mene uvijek...naročito nakon onog što mi se prvi put učini teško, komplicirano, neuspjelo, za mene nemoguće... Kod mene nema odustajanja...idemo dalje! 
I ovaj put, nakon mog prvog puta, evo i drugog puta, spremanja i pečenja ŠTRUDLE OD JABUKA! 

Jesam li dosadan? 

Za one kojima jesam, „promijenite program“ na nešto drugo....politiku, štrajkove, nezadovoljstvo, svađe, netrpeljivost, mržnju, prepiranja, katastrofe i nesreće, nogoloptače, kladionice, zgodne cure i dečke...širok Vam izbor. Pa zašto bi gledali kako neki „striček u godinama“ petlja oko kuhinje, rerne, kolača... 

Ma, nije li Vama koji to ne bi gledali, malo neugodno? 
Iz razloga što to Vi niste probali napraviti ni PRVI PUT! Kao ja... 

Evo, za moje najmilije, PO DRUGI PUT, za mene „utvrđivanje gradiva“ od prvi put, za moje najmilije novo veselje, oblizivanje, mljac, mljac, mljac...Za one koji nisu „promijenili program“ niti su to sami već pokušali, već ostaju na „mom programu“ da prelistaju slike i nauče kako započeti, evo slika, korak po korak...

Obzirom da se radi o vrhunskoj slastici, „kompliciranog recepta spravljanja i sastojaka“ neću to objašnjavati sada...bit će i TREĆI PUT...Tada ću nastojati „najjednostavnije objasniti“ kako napraviti ovu „kompliciranu slasticu“. 

I samo još jedna napomena, prije nego Vas ostavim da pažljivo uživate u mom “konačnom proizvodu“. Samo jedna od zamotanih rola je dulja od gabartita posude za pečenje...Namjerno, a otkrit ću Vam i tajnu zašto je to tako.

Naime, kako sam čovjek u poznijim godinama, Slavonac u srcu i duši, a da ne zaboravim, u tu rolu zamotao sam, umjesto jabuka kao u ostale četiri role, „nadjev od reda pršuta, slavonske šunke i tanko narezane slanine, kulena i posipano sa sitnim čvarcima“...samo za mene, a da ne znaju moji da i dalje jedem slavonsko, masno...Je...š kolače, ako nema šunke i slanine, slavonske. Oprostite i Vi i oni! 

Molim, profesionalke u pripremanju kolača da ne budu previše kritične u ocjenjivanju mog rada, pripreme, i konačnog proizvoda. 

I na kraju, nadam se da će naša Stana, Svjetlana, Milanka i Vlasta dopustiti mi da, sljedeći put kada budu pripremale priloge za ALBUM NARODNO BLAGO, barem uz njih perem suđe i pospremam stol.

Sa velikim zadovoljstvom! 

Vaš zgmomo 
















Nema komentara:

Objavi komentar