16/05/2020

KAPELNA - KADA, GDJE, TKO, ŠTO, KAKO..ZNAMO LI BAŠ SVE O KAPELNI?


KAPELNA - KADA, GDJE, TKO, ŠTO, KAKO...ZNAMO LI BAŠ SVE O KAPELNI?

napisao i teh. obrada_zgmomo

Rođeni ste u Kapelni?
Živjeli ste u Kapelni?
Živite i sada u Kapelni?
Dolazili ste u Kapelnu?

Jeste li se kada zapitali, koliko uopće poznajemo Kapelnu?
Znate li, kada je, kako i gdje ona nastala?
Kako se izgrađivala, naseljavala, raseljavala?

Kada je "došla" struja, kada je izgrađen most preko Karašice na ulazu u selo, kada je napravljen mlin u selu u kome se mljelo i proizvodila u njemu struja?

Kada je dovezen prvi automobil, prvi televizor, prvi frižider, prva veš mašina?

Kada je asfaltirana cesta oko sela, kada je izvedena vodovodna mreža?

KADA, KADA, KADA...

Zanimaju li vas uopće te stvari! 
Imate li ih gdje provjeriti, pogledati, pročitati?
Bi li htjeli da se o tome malo propitamo, pronađemo, napišemo, svjedočimo...

Ili, baš se i ne zanimate za to! Pa, jednom je bilo, sada je, ili ga više nije....

No, što će te ako vas jednom vaša unuka ili unuk zapita, 
Djede/bako, što je u Kapelni bilo.......pa postave neko pitanje...
A vi stali, spustili oči prema podu, „heklate“ nervozno prstima, tapkate papučom po podu, pogledavate jedno drugo tražeći pomoć, tražite odjednom „potreban razlog“ da bi se nekako izvukli iz ovoga.....
Baki je odjednom „nešto zadimilo iz rerne pa brzo mora ići pogledati što to dimi“, a djedu se „pričinilo da to prase cvili u svinjcu pa hitno mora van da vidi“ što je to....
I nestadoše, oboje, u hipu...Bez odgovora, 
A, nećete tako, bako i đedo, čekamo mi vas s istim, i drugim pitanjima, kad se vratite! Pa znamo mi što je „bolonja“! Što će vam onda „dimiti i cviliti! A, a bako i đedo?

Iskreno, i ja sam se dosta puta našao u takvoj situaciji! Da me je netko od vas pitao nešto slično! Kao ono, pa zgmomo, bi to trebao znati jer on o Kapelni piše svega i svašta na FB i Blogu!
I meni je, iskreno, u nekim situacijama isto tako „nešto dimilo iz rerne ili „cvililo iz svinjca“...I nije mi bilo nimalo ugodno...

Pa neka se "klupko" počne odmotavati! 
I neka počnemo učiti i saznavati neke stvari o našoj Kapelni!

Eto da krenem prvi?

I to ne sistematizirano i bez redosljeda! Onako, "napreskokce"... Kako bi to rekle naše drage bake!

ZNATE LI GDJE JE BIO STARI MOST ZA KOMUNIKACIJU I PROMET IZMEĐU KAPELNE I VILJEVA PRIJE NEGO JE SAGRAĐENA STARA ĆUPRIJA, I NOVI, BETONSKI MOST NA ULAZU U SELO?

ideju za pokretanje ove teme, IAKO SAM OVU TEMU DAVNO VEĆ HTIO POKRENUTI, pronašao sam, u neki dan, poslanom komentaru na jedan objavljeni post, koji sam dobio od Dominik Knežević...pročitavši ga, iskreno, i ja sam "heklao" prstima gledajući u pod, vrteći memoriju unazad, takvom brzinom kao da u glavi imam "procesor I7"....znam puno toga o Ciglani, brvi, Delkraku, i svemu što se na slikama spominje, bio tamo"milion" puta, ali, iskreno, NISAM znao da se prometna komunikacija između Kapelne prema Viljevu odvijala ovim putem u vremena prije izgradnje postojećeg mosta na ulazu u selo...Jeste li Vi to znali!




POJAŠNJENJE I POLOŽAJ NA MAPI KAPELNE, POJMOVA IZ PITANJA I ODGOVORA NA POSTAVLJENO PITANJE







JESTE LI ZNALI...








Nema komentara:

Objavi komentar